Selecteer een pagina
Website aanmelden bij Google

04/05/2021

Website aanmelden bij Google

In deze mooie informatieve blog marketing nieuws kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Website aanmelden bij Google, inclusief een mooie YouTube film. Bron: Rank Math SEO, YouTube. ‘How to Get Google To Index Your Site?’

 

Google moet de pagina’s van uw website indexeren voordat ze worden gerangschikt voor relevante zoekopdrachten. Maar vaak zult u waarschijnlijk voor uitdagingen komen te staan. Rank Math is er om u te helpen bij het debuggen van uw indexeringsproblemen en om uw pagina’s te laten indexeren. In deze gedetailleerde video-tutorial bespreken we alles wat u moet weten over het indexeren van uw pagina’s op Google. Mocht je eerst de tekst willen lezen? Deze tref je hieronder als eerste aan. De video tref je onderaan de pagina.

 

Op deze zeer uitgebreide uitlegpagina komen de volgende vragen onder andere aan bod:

• Hoe u Google ertoe kunt brengen uw site te indexeren
• Hoe lang duurt het voordat Google een site opnieuw indexeert?
• Hoe indexeert Google mijn site?
• Website indexeren Google
• website opnieuw laten indexeren door google
Website aanmelden bij Google

 

Website aanmelden bij Google

Het meest frustrerende voor een maker van inhoud is om uren en dagen te besteden aan het schrijven van uw inhoud… U publiceert uw artikel in de veronderstelling dat dit het beste is dat er is…. Dan worden dagen maanden en realiseert u zich dat er geen verkeer naar uw artikel. Je typt de gerichte zoekterm in en je artikel is nergens te vinden. En later realiseer je je dat je artikel niet eens geïndexeerd is. In deze video gaan we het hebben over de dingen die u kunt doen om Google uw site veel sneller te laten indexeren met behulp van Rank Math, hoe u kunt controleren of een pagina op uw website is geïndexeerd, de dingen die kunnen voorkomen dat dat uw website niet wordt geïndexeerd, en blijf bij mij tot het einde, want ik geef u enkele bonustips om de kans te vergroten dat uw pagina’s worden geïndexeerd.

Dus laten we gaan. Hé, het is Jack hier van Rank Math,de WordPress SEO-plug-in die uw bedrijf de beste kans geeft om uw concurrenten op zoekmachines te verslaan. We hebben veel video’s uitgebracht om je te helpen je zoekverkeer te vergroten, dus overweeg je te abonneren op ons kanaal om SEO en zakelijke kennis rechtstreeks in je YouTube-melding te krijgen. Nu moeten we eerst het concept begrijpen van het geïndexeerd krijgen van pagina’s op Google, en het bestaat uit twee fasen. De eerste fase is de ontdekkings- of crawlfase, waarbij uw site door Google wordt gevonden. Het web is een oerwoud van informatie, en hoewel Google miljarden pagina’s heeft gesorteerd en geïndexeerd , is er nog steeds een constante stroom van nieuwe pagina’s die het internet binnenkomen en bekende pagina’s die worden bijgewerkt of verwijderd. Google moet voortdurend op zoek naar nieuwe en bijgewerkte inhoud om zichzelf relevant te houden , dus gebruikt het robots of spiders, Googlebots genaamd, om elke dag miljarden pagina’s op internet op te halen of te crawlen.

Het doet dat door ofwel een link van een bekende pagina naar een nieuwe pagina te volgen, of door een lijst met pagina’s te crawlen die wordt aangeboden door site-eigenaren, genaamd sitemaps. Zodra Google een pagina-URL ontdekt, wordt de pagina gecrawld om erachter te komen wat erop staat. Het analyseert de niet-tekstuele en tekstuele inhoud, evenals de algehele visuele lay-out om te beslissen of een pagina moet worden verzonden voor indexering. Zodra de pagina is gevonden en gecrawld, begint de indexeringsfase, waar de gecrawlde pagina wordt verwerkt om het doel, de betekenis, de context, de intentie en alles over de pagina te begrijpen, inclusief de title- tags, tekstinhoud, alt-attributen, afbeeldingen, video’s en meer, zodat Google weet hoe u uw inhoud op verschillende zoektermen moet sorteren en rangschikken.

Dat strekt zich uit tot de derde fase, namelijk het serveren en rangschikken van uw inhoud. Maar dat is niet onze focus in deze video. Onze focus is om uw inhoud geïndexeerd te krijgen. Dus dat is het simpele concept van Google indexeren. Als je wilt weten hoe je je inhoud kunt optimaliseren voor een betere ranking , kun je deze video hier bekijken, waar we je enkele coole methoden laten zien om je inhoud te optimaliseren voor een betere positie in de zoekresultaten. Laat me u nu enkele praktische manieren laten zien om uw pagina te laten indexeren op Google en enkele andere zoekmachines. Zoals u weet, komen er elke dag miljoenen pagina’s op internet, dus uw beste kans om opgemerkt te worden door Google is om uw sitemap in te dienen. Het klinkt ingewikkeld, maar het is eigenlijk best makkelijk. Ik zal je stap voor stap begeleiden. Nu kunt u de handmatige manier doorlopen om uw site aan Google Search Console te koppelen en uw sitemap er handmatig naartoe verzenden.

Maar laat me je een veel eenvoudigere manier tonen om het te doen via onze Rank Math-plug-in. Op je WordPress-dashboard. Ga naar Plug-ins en Installeer plug-ins waarvan u zeker wilt weten dat de Rank Math- plug-in is geïnstalleerd. Als u dit nog niet hebt gedaan, kunt u op “Nieuwe toevoegen” klikken en in de zoekbalk zoeken naar “Rank Math”. U wilt deze plug-in installeren en activeren. Zodra je dat hebt gedaan, klik je in de zijbalk op Rank Math en wordt u gevraagd om je account te koppelen. Als je een bestaand Rank Math-account hebt, kun je deze koppelen door hierop te klikken, maar als je dat niet hebt, kun je hierop klikken en je registreren voor een gratis account. Zodra u dat hebt gedaan, wordt u gevraagd naar de installatiewizard. Ik raad je aan om de “Geavanceerde modus” te selecteren, omdat er veel meer modules voor je beschikbaar zullen zijn als je deze optie selecteert. Je kunt de installatie in je eigen tempo doorlopen, maar wat belangrijk is, is deze stap waarbij je Rank Math koppelt aan je Google- services zoals Search Console en Analytics.

Met deze stap hoeft u de stappen om uw site te verifiëren met Google Search Console niet te doorlopen. Het enige dat u hoeft te doen, is u aan te melden bij uw Google-account waar u uw Google Search Console wilt instellen. Laat me je een voorbeeld geven. Ik ben ingelogd op dit account en ik heb geen eigendommen opgezet of er een website aan gekoppeld, dus ik wil inloggen met dit account. In deze stap vraagt Rank Math om toestemming hiervoor, en het is belangrijk dat u al deze vakjes aanvinkt, want op die manier kan Rank Math zijn werk doen om u alle beloofde voordelen te bieden. U hoeft zich geen zorgen te maken dat Rank Math uw analysegegevens ziet, zoals de hoeveelheid verkeer die naar uw site komt , de verwijzende pagina’s en al die andere sitegegevens, omdat we uw gegevens eenvoudigweg niet op onze server opslaan.

 

Website opnieuw laten indexeren door google

 

Website indexeren Google

We openen het gewoon, halen alle informatie eruit en slaan het op uw server op. We kijken niet eens! Zo belangrijk is uw privacy voor ons. U kunt er dus zeker van zijn dat we geen controle hebben over uw gegevens. Laten we doorgaan. Zodra je je Google-account hebt gekoppeld, geef je het even de tijd en je zult merken dat je huidige website nu is toegevoegd aan je Google Search Console. U hoeft uw website niet handmatig toe te voegen en te verifiëren. Dat is een van de grote voordelen van het doorlopen van die stap. Nu heb je ook deze optie om het tabblad “Indexstatus” in te schakelen, wat erg handig is voor Rank Math Pro-gebruikers, omdat alle indexeringsgegevens van Google Search Console direct op je website worden geanalyseerd, gesorteerd en weergegeven.

Ik zal je straks laten zien wat ik bedoel. U kunt ook uw Google Analytics- account en uw AdSense-account instellen als u een Rank Math Pro-gebruiker bent, maar dat is een onderwerp voor een andere video. Als we naar de volgende stap gaan, is dit de belangrijkste stap. U moet dit op “AAN” laten staan en ervoor zorgen dat alle berichttypen en items die u wilt opnemen in de sitemaps voor indexatie, zijn geselecteerd. En dit zijn de twee belangrijkste stappen die u moet doorlopen om uw sitemap gereed te maken. Als u nu terugkeert naar uw dashboard, is de laatste stap het indienen van uw sitemap bij Google Search Console. U kunt uw sitemap vinden door naar de “Sitemap-instellingen” te gaan en hier ziet u de link naar uw sitemap. Als u de link bezoekt, ziet u uw post-, pagina- en categoriesitemaps. Klik op elk van hen en u ziet een lijst met alle URL’s die u in de sitemap heeft.

Dit maakt het gemakkelijk voor Google en andere zoekmachines om alle links op uw site te vinden. De websites indexeren door Google zal nu super snel gaan! Dus terug naar je site. U wilt met de rechtermuisknop klikken en deze link kopiëren en u wilt naar Google Search Console gaan. Als u niet weet hoe u op deze pagina moet komen, kunt u er gewoon op Google naar zoeken. Zo niet, dan hebben we een link naar deze pagina in de beschrijving achtergelaten. Laten we klikken op “Nu starten”. Nadat u bent ingelogd op het Google- account dat is gekoppeld aan Rank Math, en u klikt op het linker hamburgermenu, klikt u op “Bezit selecteren” en ziet u uw website hier vermeld. Dat komt omdat Rank Math uw website heeft toegevoegd en geverifieerd met Google Search Console. Laten we onze site selecteren en u zult zien dat dit een gloednieuwe website is. Om een sitemap in te dienen, klikt u op “Sitemaps” en voor sommigen van u ziet Rank Math de sitemap al automatisch voor u indienen, zodat u uw sitemap niet handmatig hoeft in te dienen.

Maar voor het geval u dit niet ziet, wilt u de sitemap-link hier plaatsen en ervoor zorgen dat u alleen de URL-slug behoudt en op Verzenden drukt. Nadat u uw site met succes heeft ingediend, zal Google uw sitemap periodiek verwerken en op zoek gaan naar wijzigingen, wat betekent dat Google nu weet dat uw site bestaat en dat ze hun robots zullen sturen om uw site te bezoeken volgens het schema dat ze hebben ingesteld. En zo dien je je sitemap in bij Google Search Console. Nu, voor het geval u een angstig persoon bent zoals ik, wie wil dat Google elke beweging op mijn website kent? Je kunt je sitemap hier altijd opnieuw indienen, maar het gaat je veel tijd kosten en je kunt je niet concentreren op wat belangrijk is. Daarom hebben we een functie in Rank Math toegevoegd aan Ping-zoekmachines. Met andere woorden, geef zoekmachines regelmatig een duwtje en vertel ze dat er wijzigingen zijn in onze sitemap. Deze instelling vind je bij de “Sitemap Instelling” en helemaal onderaan zie je deze hier. U wilt deze instelling “AAN” houden. Als er afzonderlijke pagina’s zijn waarvan u wilt dat Google er onmiddellijk of zo snel mogelijk kennis van neemt, kunt u uw pagina- URL kopiëren en in de URL-inspectietool plakken en op “Enter” of “Return” drukken. Hier weet u of uw pagina op Google is geïndexeerd of niet. Als het niet is geïndexeerd, zoals in dit voorbeeld, kunt u klikken op “Indexering aanvragen” en Google zal uw pagina toevoegen aan de crawlwachtrij. U moet het waarschijnlijk een paar dagen geven voordat u de pagina-URL test. Nogmaals, u hoeft indexering niet opnieuw aan te vragen nadat u deze heeft ingediend, omdat dit u geen voordeel geeft bij het crawlen.

 

Hoe u Google ertoe kunt brengen uw site te indexeren?

Als de pagina is geïndexeerd, ziet u zoiets als dit. En als u wijzigingen heeft aangebracht op deze pagina en u wilt dat Google de wijzigingen zo snel mogelijk opmerkt, klikt u nogmaals op “Indexering aanvragen”. Zo simpel is het. Ik wil u twee extra methoden laten zien om ervoor te zorgen dat zoekmachines uw pagina’s opmerken. De eerste is iets dat “Instant Indexing” wordt genoemd. Dit is super handig voor tijdgevoelige inhoud zoals berichtgeving, vacatures of livestreaming. Om dit te gebruiken, moet u een zelfstandige plug-in installeren en activeren met de naam “Instant Indexing for Google” van Rank Math. En als je dat eenmaal hebt gedaan, kun je onder “Rank Math” en “Instant Indexing” onder de “Console ” alle URL’s toevoegen van je nieuwe artikelen, de bijgewerkte artikelen of de URL’s die van je website zijn verwijderd, en je wilt klikken op “Verzenden naar API”.

U kunt dit ook zo configureren dat dit automatisch gebeurt. Als je meer informatie wilt over het instellen van Instant Indexing voor Google, kun je de video bekijken die rechtsboven verschijnt. De andere methode is iets dat “IndexNow” wordt genoemd, een initiatief van Microsoft en Yandex om zoekmachines te helpen sites efficiënter te crawlen. Google test deze methode momenteel ook en Rank Math is er zeer goed op voorbereid. U kunt deze pagina bezoeken om er meer over te weten te komen. De eenvoudigste methode die ik u heb laten zien, is door naar de Google Search-console te gaan en uw paginalink in de URL-inspectietool te plakken. De andere methode is om gewoon naar het gerichte zoekwoord op Google te zoeken, en als uw inhoud wordt gerangschikt, staat deze misschien niet op de eerste pagina, maar wel op de eerste tien pagina’s. Het betekent dat uw pagina is geïndexeerd.

Typ gewoon “site:” en u wilt uw pagina-URL er direct achter plaatsen zonder spaties en druk op enter. Als uw site niet is geïndexeerd, wordt hier niets weergegeven, maar als deze is geïndexeerd, ziet u een zoekresultaat zoals dit. U kunt uw Google Search Console controleren onder “Dekking” en zien of een bepaalde URL een “Fout”, “Geldig met waarschuwing” heeft, of deze “Geldig” is of dat deze “Uitgesloten” is. Als er een fout is, wilt u weten om welke fout het gaat en wilt u deze herstellen.

Hetzelfde geldt voor de “Geldig met waarschuwing”. En met “Geldig” betekent dit dat deze pagina’s worden geïndexeerd op Google, en met “Uitgesloten ” zijn dit de redenen dat deze pagina’s hier zijn uitgesloten van indexering. Controleer of die specifieke URL deel uitmaakt van deze groep. Vooral de “Alternatieve pagina met de juiste canonieke tag”. Soms lijkt uw URL of uw paginatitel te veel op degene die worden geïndexeerd en heeft Google automatisch een canonieke tag voor u geplaatst. In dat geval moet u er allereerst voor zorgen dat de inhoud van die pagina niet overeenkomt met de geïndexeerde inhoud. Vervolgens wilt u misschien uw URL-slug en titel wijzigen en die pagina opnieuw indienen voor indexering. De sleutel hier is om ervoor te zorgen dat uw inhoud uniek is ten opzichte van de andere pagina’s van uw website. Weet je nog dat we aan het begin van de video deze optie “AAN” hebben gezet in een installatiewizard? Daarmee hebben we nu dit tabblad “Indexstatus” onder “Analytics”.

Dit is erg handig voor gebruikers van Rank Math Pro, omdat je geen toegang tot Google Search Console nodig hebt en we hebben elk detail van je website veel gemakkelijker toegankelijk gemaakt, rechtstreeks vanaf dit tabblad. Problemen oplossen Uw site is nu veel eenvoudiger. Het toont u het aantal pagina’s en het percentage dat is ingediend en geïndexeerd, en alle andere indexeringsproblemen die op uw website worden aangetroffen. En we hebben alle gegevens samengevoegd in deze handige grafiek, zodat u gemakkelijk de URL’s op uw site kunt identificeren en problemen kunt oplossen . U kunt deze filterfunctie gebruiken om die pagina’s te sorteren die niet door Google zijn geïndexeerd, en u kunt specifiek identificeren waarom door op de resultaten te klikken en u krijgt alle details over deze URL te zien.

In dit geval wordt deze URL geblokkeerd door robots.txt en kan Google deze pagina niet correct ophalen. Als dit niet de bedoeling is, weet je nu waar het probleem zit. En voor de URL’s die fouten bevatten, blijkt dat deze pagina is geblokkeerd door een metatag en dat de server een foutpagina heeft geretourneerd toen Google probeerde de pagina te crawlen. Een andere zeer nuttige gegevens is of de door de gebruiker bepaalde Canonical URL hetzelfde is als de door Google bepaalde Canonical URL. Als ze verschillend zijn , betekent dit dat Google uw canonieke URL anders bekijkt en dat u die pagina’s mogelijk moet bezoeken en ervoor moet zorgen dat het geen dubbele pagina’s zijn. Voor “URL’s die niet bekend zijn bij Google”, kunnen we actie ondernemen om deze URL’s bij Google in te dienen met behulp van een van de methoden die we hebben besproken, als het waar is dat u wilt dat deze pagina ’s worden geïndexeerd.

 

Hoe lang duurt het voordat Google een site opnieuw indexeert?

U kunt ook problemen tegenkomen zoals “Uitgesloten door ‘noindex’-tag”, wat betekent dat u een pagina heeft ingediend voor indexering, maar misschien is er een ‘noindex’-metatag die Google opdraagt agina niet te indexeren. Hoe dan ook, dit zijn alle problemen die vaak voorkomen in de Google-zoekconsole. Als u meer wilt weten over elk van deze problemen, kunt u dit ondersteuningsdocument van Google bezoeken, waarin wordt uitgelegd wat ze zijn en hoe u ze kunt oplossen. Als je deze pagina wilt bekijken, hebben we een link in de beschrijving achtergelaten. Nu hebben we nog een truc in petto om te zien of uw specifieke pagina wordt geïndexeerd door zoekmachines. Als je bent ingelogd op je site en je bezoekt een van je pagina’s, dan zie je bovenaan de WordPress-taakbalk.

Aan de rechterkant ziet u “Rank Math SEO”. Plaats de muisaanwijzer erop en u ziet hier een lijst met opties. Ik wil niet al te diep ingaan op wat elk van deze opties is, dus je kunt deze link bezoeken om te zien wat andere geweldige functies zijn in dit snelle actiemenu. Wat we nodig hebben is om te controleren of deze pagina is geïndexeerd, dus je wilt met de muisaanwijzer naar “Externe tools”. Klik op “Google Cache” en als de pagina is gecached en geïndexeerd, ziet u dit bericht bovenaan uw pagina. Het toont de datum waarop deze pagina in de cache is opgeslagen. En als u wijzigingen aan deze pagina heeft aangebracht nadat deze pagina in het cachegeheugen is geplaatst en u wilt dat Google hiervan kennis neemt, kunt u deze URL verzenden voor herindexering. Maar als het niet in de cache is opgeslagen, ziet u deze fout. Dit zijn allemaal gebruikelijke manieren om te ontdekken of uw pagina is geïndexeerd. Natuurlijk zijn er veel andere methoden, maar wat is het punt.

Rechts? Nu, laat me je een vraag stellen… Stel je voor dat ik je goede vriend ben en om de een of andere reden zul je me elke dag bij mij thuis bezoeken om iets nuttigs van me te verzamelen dat je zal helpen met je bedrijf. Maar elke keer dat je me bezoekt, in plaats van je iets nuttigs te geven, presenteer ik je altijd iets dat je niet leuk vindt , ik heb bijvoorbeeld altijd je vertrouwen geschonden. Mijn vraag aan jou is, zou je me vaker willen bezoeken? Of zou je me minder bezoeken? Of zou je me helemaal niet bezoeken? Hetzelfde gaat gebeuren met Google. Het houdt absoluut niet van dubbele inhoud, dus zal het uw site vaak bezoeken, als u ze altijd dubbele inhoud aanbiedt? Ik ben er vrij zeker van dat u het antwoord weet, maar de waarheid is dat ze uw site minder vaak zullen bezoeken, dus uw site zal minder vaak worden gecrawld. Als u hier het slachtoffer van bent, wilt u misschien alle vergelijkbare inhoud en informatie op één enkele pagina consolideren en de rest van de pagina’s verwijderen met een 301- omleiding naar de hoofdpagina.

Of, als u denkt dat uw dubbele inhoud, bijvoorbeeld uw servicepagina’s met verschillende valuta en prijzen, nog steeds relevant zijn voor uw bedrijf en u ze niet kunt verwijderen, dan wilt u een canonieke URL toevoegen aan andere dubbele pagina’s die naar een pagina verwijzen pagina zodat Google die pagina indexeert en de rest van de pagina’s niet. Zoals ik eerder heb besproken over “Alternatieve pagina met de juiste canonieke tag” wanneer u uw Google-zoekconsole bezoekt, kunt u die methode ook gebruiken. Andere dingen die Google ervan kunnen weerhouden uw pagina’s te indexeren, zijn waarschijnlijk afkomstig van de instellingen op uw site.

Het is alsof Google op je deur klopt en je een bord ophangt met de tekst “We zijn gesloten!”. Dus om te voorkomen dat dit gebeurt, moet u eerst op uw WordPress-dashboard, onder “Instellingen” en “Lezen”, ervoor zorgen dat deze optie “Ontmoedigde zoekmachine” is uitgeschakeld. Als het is aangevinkt, plaatst u in feite een bord waarop staat dat we niet open zijn voor zaken. Zorg er dus voor dat dit niet is aangevinkt. Als je onze Rank Math-plug-in hebt geïnstalleerd , wil je naar “Titels en meta” en onder “Globale meta” moet je ervoor zorgen dat de “Robots- meta” is ingesteld op ” Inhoudsopgave”. Dit zorgt ervoor dat alle pagina’s, berichten of aangepaste berichttypen standaard worden ingesteld op de optie “Index”.

En om er zeker van te zijn dat alle berichttypes zijn ingesteld met de indexoptie, gaat u naar “Berichten” en onder de “Post Robots Meta”, als dit is uitgeschakeld , zal het de Globale meta volgen die we eerder hebben ingesteld, namelijk indexeren. Maar als dit op “AAN” staat met “Geen Index”, zorg er dan voor dat het is ingesteld met de optie “Index”. Hetzelfde geldt voor de andere berichttypes en als er een bepaalde pagina of post is waarvan je er alles aan hebt gedaan om het geïndexeerd te krijgen, maar het is na een paar weken of maanden nog steeds niet geïndexeerd , dan wil je naar de individuele pagina gaan onder Rank Math, selecteer “Geavanceerd” en je wilt ervoor zorgen dat de “Robots- meta” is ingesteld op “Index” voor dit bericht.

 

Hoe indexeert Google mijn site?

Robots.txt is ook een andere oorzaak van het probleem. Als u Rank Math gebruikt, ziet u standaard onder “Algemene instellingen” de optie “Bewerk robots.txt” . Als er geen conflicterend robots.txt- bestand in uw bestandsbeheerder van uw website staat, zullen we een dergelijke code voor u toevoegen. Ik wil hier niet te diep op ingaan omdat het technisch kan worden, maar zolang je geen code als deze ziet, die verbiedt dat je hele site wordt gecrawld, is er niets aan de hand.

U kunt deze pagina bekijken, aangezien we nuttige informatie hebben opgesteld om u te helpen robots.txt te begrijpen . Als u nu dit bericht ziet met de tekst “Inhoud is vergrendeld omdat er een robots.txt- bestand in de hoofdmap aanwezig is.” Dit betekent dat je in de bestandsbeheerder van je website een bestaand robots.txt-bestand hebt. U kunt de inhoud van dit bestand bezoeken als uw site de code heeft die ik heb genoemd, maar als u wilt dat Rank Math uw robots.txt-bestand beheert , verwijdert u het bestaande bestand in uw bestandsbeheer. Ga terug naar je Rank Math en ververs deze pagina en je zult de standaardconfiguraties van Rank Math zien. Als u dit niet ziet, kunt u deze pagina bezoeken. We hebben de link ook in de beschrijving achtergelaten. Kopieer deze set codes, ga terug naar uw website en plak deze hier.

Het enige dat u hoeft te doen, is deze sitemap-link dienovereenkomstig te vervangen, wat in dit geval deze is, en u kunt wijzigingen opslaan. Zoals beloofd. Omdat je nog steeds op de hoogte bent, wil ik enkele coole bonustips met je delen. Herinner je je aan het begin van de video die ik noemde dat Google links zal volgen op pagina’s die ze al kennen? Daar moet je op inspelen! Wat ik bedoel is “Interne links”. Sommige van uw pagina’s zijn waarschijnlijk gerangschikt op zoekmachines en krijgen verkeer, dus als uw nieuwe pagina iets is dat relevant is voor uw bestaande pagina die is geïndexeerd en gerangschikt, wilt u misschien een interne link toevoegen aan de pagina die is geïndexeerd, verwijzend naar de pagina die niet is geïndexeerd. Dit is de beste manier om zoekmachines uw nieuwe pagina te laten indexeren bovenop de methoden die ik heb gedeeld. Een andere tip is om unieke en hoogwaardige inhoud te produceren die een specifieke vraag beantwoordt. Onthoud dat je niet van het onderwerp afdwaalt en vraag jezelf altijd af of elke zin in je inhoud helpt bij het beantwoorden van het beoogde onderwerp.

 

Website opnieuw laten indexeren door Google

Als dat niet het geval is, voeg ze dan niet toe aan uw inhoud. Google is altijd op zoek naar de beste inhoud die er is, dus om je te onderscheiden van de rest, moet je het beste schrijven, naar jouw kennis en ervaring. En nog een ding dat ik wil benadrukken, wat heel gebruikelijk is bij e-commerce- of listingsites, is dat er middelen nodig zijn voor Google of andere zoekmachines om uw site te crawlen. Dus als ze te veel irrelevante URL’s vinden die worden gegenereerd vanwege de filters voor prijzen, formaten of wat dan ook, weten zoekrobots mogelijk niet welke pagina of pagina’s u wilt dat ze indexeren, en kunnen ze uiteindelijk stoppen met het indexeren van uw Pagina’s. Stel je voor dat je een T-shirt verkoopt in de maten “Extra Small”, “Medium”, “Large”, “Extra Large”, Extra Extra Large”, en je hebt acht verschillende kleuren. Dus voor dit T-shirt zelf het genereert 48 verschillende pagina’s. En vergeet niet dat als je sorteert op prijs en populariteit, het nog meer filterpagina’s zou genereren.

Dit is wat we “Crawler Traps” noemden. Zoekmachines zouden niet weten welke pagina’s ze moeten crawlen en indexeren, dus we raden u aan iets als dit toe te voegen aan uw robots.txt-bestand om te voorkomen dat zoekrobots gefilterde pagina’s crawlen. Samenvattend: dit zijn alle methoden om uw website te laten indexeren en dit zijn de methoden om te weten of uw site is geïndexeerd . dit zijn de waarschijnlijke redenen waarom uw site niet wordt geïndexeerd, vooral als het gaat om dubbele inhoud, u die dubbele pagina’s wilt verwijderen met een 301-omleiding naar slechts één pagina, of als u denkt dat u ze niet kunt verwijderen voor uw gebruik , voeg een canonieke URL toe voor al die dubbele pagina’s die naar één hoofdpagina verwijzen.

Blijf nog even zitten! We hopen dat u nu een expert bent in het indexeren van uw inhoud op Google en andere zoekmachines. Als je deze video nuttig vindt, zou je ons dan een plezier willen doen door die duim omhoog te drukken? Het betekent veel voor mij en het Rank Math-team. Als je vragen hebt, kun je ze hieronder achterlaten. We zullen ons best doen om je zo goed mogelijk te helpen , en vergeet je niet te abonneren op ons kanaal voor meer SEO en zakelijke kennis die rechtstreeks naar onze YouTube-melding. Dit is Jack van Rank Math, ik zie je in de volgende video.

 

Bekijk hieronder de uitgebreide video-tutorial

 

Hoofdstukken (Timestamps):

00:00 – Introduction
01:06 – Understand How Google Index Work
02:47 – How to Get Your Pages Indexed
03:16 – Install Rank Math
03:53 – Connect with Google Search Console
05:34 – Submit Sitemap to Google
07:21 – Ping Google on Sitemap Update
07:52 – Submit Single Pages to Google
08:41 – Methods to get pages Indexed Fast
09:44 – Check Index Status of Pages
09:47 – URL Inspection Tool
09:54 – Google Search (Focus Keyword)
10:05 – “Site: + URL” 10:21 – GSC Coverage Section
11:21 – Rank Math’s Index Status Tab
13:26 – Rank Math’s Quick Action Task Bar
14:27 – Indexing Issues
18:31 – Bonus Tips
20:33 – Recap
21:08 – Outro

Verrijk je kennis door te lezen over informatieve artikelen.

Op Blog Marketing tref je talloze informatieve artikelen/blogs aan. Deze blogs zijn verdeeld in diverse categorieën. Zoals:

Wil je ook een artikel/blog op Blog Marketing plaatsen? Neem contact met ons op via onze contactpagina.

Alle berichten

Het belang van SEO voor uw bedrijf 

Het belang van SEO voor uw bedrijf 

Een Seo-bureau is essentieel voor het succes van je bedrijf in de digitale wereld. Het is niet langer voldoende om gewoon een website te hebben; je moet ervoor zorgen dat potentiële klanten deze kunnen vinden. Met de juiste SEO-strategieën van een ervaren SEO bureau...

Waarom Linkbuilding Essentieel is voor Je Website Ranking

Waarom Linkbuilding Essentieel is voor Je Website Ranking

In de wereld van online zichtbaarheid is het niet alleen de inhoud van je website die telt, maar ook de manier waarop andere sites naar jou verwijzen. Dit brengt ons bij het belang van linkbuilding: een cruciale pijler van zoekmachineoptimalisatie (SEO) die een...

Marketing Bureau in Zaandam helpt u lokaal aan meer klanten

Marketing Bureau in Zaandam helpt u lokaal aan meer klanten

Ben jij een ondernemer in Zaandam die meer lokale klanten wil aantrekken? Dan is een marketingbureau in Zaandam wellicht precies wat je nodig hebt! Met de steeds veranderende landschap van marketing en de groeiende concurrentie is het essentieel om op te vallen in de...