Selecteer een pagina
Marketingcommunicatie strategie

16/02/2022

Marketingcommunicatiestrategie

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp:

Nieuws over: Marketingcommunicatie strategie, inclusief een mooie YouTube film. Bron: Professor Wolters YouTube

Hé daar, studenten. Je vraagt je misschien af: “Mark wat is het doel van marketingcommunicatie, zoals bij al de e dingen die we doen, waarom doen bedrijven al deze marketing?” Waar om hebben ze de advertenties? “Waarom hebben ze, je weet wel, de PR-dingen? “Waarom doen ze al die persoonlijke verkoop?” Wat zijn de redenen erachter? En dus waar we het vandaag over gaan hebben , zijn vijf hoofdredenen waarom bedrijven, waar soort van de doelen die bedrijven hebben met hun marketingcommunicatie. En een van de belangrijkste is in het algemeen om bekendheid op te bouwen. Ik bedoel, mensen moeten weten dat dat product bestaat. Ze moeten weten dat die verkoop plaatsvindt. Ze moeten om te weten dat Culver’s nu extra kaaswrongel heeft. Ze bouwen gewoon het bewustzijn op van misschien onze producten die we aanbieden, onze waardepropositie, een nieuw verkoopplan, misschien een nieuwe openingstijd.

bouw bewust zijn op

Het gaat erom mensen te laten weten. Weet je , gewoon die bekendheid van ons product opbouwen, omdat mensen niet weten dat uw product bestaat. Bestaat het echt? Nee, omdat niemand het komt kopen omdat ze er niets van weten. Dus dat is het eerste: bewustzijn opbouwen Het tweede wat je zou kunnen zien, je ziet dit veel in PR, public relations, is een positief imago opbouwen, voor uw merk, voor uw service, voor uw product. Want als je erover nadenkt, doen bedrijven er alles aan om echt een positief, gezond beeld van hun product of van hun bedrijf op te bouwen, omdat ze weten dat mensen meestal geen spullen van de slechteriken willen kopen . Ik bedoel, denk er eens over na, als een goede man aan het eind wint, denk je “Yay”, maar als de slechterik wint, loop je de film uit, “Oh. “Thanos heeft gewonnen. “Oh man.” Nee, je hebt dat soort dingen , dus wat we proberen te doen met onze marketingcommunicatie is om dat positieve imago op te bouwen. Daarom kunnen we onze verkoopmedewerkers trainen om vriendelijker en behulpzamer te zijn, om erachter te komen wat klanten echt nodig hebben, zodat ze een betere ervaring kunnen hebben. Dus het is van, wauw, ze gaven echt om wat ik wilde kopen. Dat is de reden waarom wanneer je naar Best Buy gaat, je binnenkomt, zoals, “Hé, hoe kan ik je helpen? “Waar ben je naar op zoek?” en “Laat me je helpen”, en ze proberen erachter te komen welk product werkt het beste voor jou, omdat het een positief beeld in je geest opbouwt dat, “Wauw, ze proberen me te helpen de juiste aankoop te doen. “Dat is echt cool,” oké? Nu, het derde waar je naar zou kunnen kijken in termen van een doel, is dat , voorafgaand aan, ook een grote is het aantrekken van potentiële klanten. Nu is er bewustwording. Ja, mensen laten weten dat je product, zeg zoiets als: “O, de film komt eraan? “Oké, ik weet dat het uitkomt.” Maar potentiële klanten aantrekken betekent dat ze hen in feite de waardepropositie laten weten en hen inspireren om daadwerkelijk Dit is niet: “Hé, komt volgende maand uit.” Het is: “Hé, koop nu je tickets. “Ga nu naar het restaurant. “Ga deze smakelijke cheeseburger halen”, oké? En daar kijk je naar, dus wat we proberen te achterhalen is, hoe we met onze klanten kunnen communiceren , om ze aan te trekken ze komen langs, oké? Dus het kan kijken naar waar we onze advertenties plaatsen, of het soort advertenties dat we gebruiken. Ik bedoel, daarom, als je een boterhamburger-advertentie of een cheeseburger ziet, ze altijd laat iemand zien, oh, die hap erin nemen, en ze genieten er gewoon van , zoals: “Wauw, dat trekt me aan, want, oh, man, het ziet er zo goed uit.” Dus je hebt die dingen.

Redenen en voorbeelden

Nog iets dat je zou kunnen zien in termen van een doel van marketingcommunicatie is eh, is eigenlijk betere kanaalrelaties factureren . Want denk er eens over na. Voor bedrijven hebben ze veel mensen in hun toeleveringsketen, en als ik adverteer, adverteer ik niet altijd alleen om die eindklant. Ik adverteer misschien voor de winkel die mijn product gaat verkopen . Ik bedoel, denk er eens over na. Coca-Cola adverteert voor die eindklant, dus de eindklant wil cola, maar de supermarkt die cola gaat verkopen, het verkoopbedrijf gaat cola hebben, het benzinestation, ze zien dat als: “Wauw, weet je, die marktcommunicatie die advertenties en dat soort dingen waarvan de eindklant er één maakt, het helpt ons eigenlijk. “Bedankt, Coke! “Dat is heel aardig van je.” Maar soms gebruik je de co- reclame ook om een betere kanaal relatie op te bouwen, omdat je misschien rechtstreeks adverteert naar je daadwerkelijke volgende van je toeleveringsketen. Het k n dus zijn dat Coke reclame maken voor hun spullen, of verkoop of wat dan ook, aan een tankstationketen, dat soort dingen. Dus je kunt het ook op die manier doen, oké? Want het punt is, we willen er zeker van zijn dat we informatie delen met onze toeleveringsketen , zodat iedereen het weet. Dus als we een uitverkoop houden, laten we iedereen in de toeleveringsketen dat weten, zodat ze dienovereenkomstig kunnen plannen . Zodat het tankstation meer ruimte kan hebben voor die extra, je weet wel, speciaal op Coke, en de supermarkt kan een special voor cola hebben, en het reclameteam kan deze dingen weten, dus je wilt zeker weten dat je dat doet om betere kanaalrelaties op te bouwen. En het vijfde doel, ik zou zeggen voor marketingcommunicatie, Ik bedoel, er zijn er meer, maar de vijfde waar ik het over wil hebben is het behouden van klanten. Kijk, je doet deze marketingcommunicatie. Je praat met de klanten, omdat je die relatie wilt opbouwen , toch? En hoe sterker de relatie die je hebt met je klant, hoe groter de kans dat je ze vasthoudt. Ze blijven bij je. Het is als een relatie. Als je vaker met je vriend en vriendin of vriendin of partner praat, is de kans groter dat je-r- relatie blijft bestaan. Als je een week of twee niet met elkaar praat, uh, oh. Het is moeilijk om die partner te behouden, toch? Dus je moet over deze dingen nadenken. Dus we kunnen marketingcommunicatiedoelen hebben die echt specifiek gericht zijn op het behouden van die klanten, dus het kan zijn dat we een marketingcommunicatie hebben die handelt over, met een loyaliteitsprogramma, of we hebben het vertellen over deals die we hebben of het is misschien als een auto bedrijf en je koopt een nieuwe auto, bellen ze je misschien na, je weet wel, een week, je zegt: “H-hoe was het de eerste week?” En dan na de eerste maand, of de eerste drie maanden: “Geniet je nog steeds van die nieuwe, die nieuwe Ford Expeditie die je hebt?” Dit soort dingen helpen je om die relatie op te bouwen en die klanten te behouden, oké? Dus dat is slechts een korte video over enkele van de doelen van marketingcommunicatie. Er is nog veel meer, maar ik hoop dat dit je een idee geeft om te beginnen, en als je deze studie voor een examen gebruikt, wens ik je veel succes, waar je het ook doet. Doei..

Verrijk je kennis door te lezen over informatieve artikelen.

Op Blog Marketing tref je talloze informatieve artikelen/blogs aan. Deze blogs zijn verdeeld in diverse categorieën. Zoals:

Wil je ook een artikel/blog op Blog Marketing plaatsen? Neem contact met ons op via onze contactpagina.

Alle berichten

Het belang van SEO voor uw bedrijf 

Het belang van SEO voor uw bedrijf 

Een Seo-bureau is essentieel voor het succes van je bedrijf in de digitale wereld. Het is niet langer voldoende om gewoon een website te hebben; je moet ervoor zorgen dat potentiële klanten deze kunnen vinden. Met de juiste SEO-strategieën van een ervaren SEO bureau...

Waarom Linkbuilding Essentieel is voor Je Website Ranking

Waarom Linkbuilding Essentieel is voor Je Website Ranking

In de wereld van online zichtbaarheid is het niet alleen de inhoud van je website die telt, maar ook de manier waarop andere sites naar jou verwijzen. Dit brengt ons bij het belang van linkbuilding: een cruciale pijler van zoekmachineoptimalisatie (SEO) die een...

Marketing Bureau in Zaandam helpt u lokaal aan meer klanten

Marketing Bureau in Zaandam helpt u lokaal aan meer klanten

Ben jij een ondernemer in Zaandam die meer lokale klanten wil aantrekken? Dan is een marketingbureau in Zaandam wellicht precies wat je nodig hebt! Met de steeds veranderende landschap van marketing en de groeiende concurrentie is het essentieel om op te vallen in de...