Selecteer een pagina
Communiceren met je klanten door middel van narrowcasting

04/09/2020

communicatie

In het bedrijfsleven worden zogenoemde narrowcasting oplossingen steeds vaker toegepast. Dat heeft te maken met de veelvuldige voordelen die narrowcasting te bieden heeft. Maar wat wordt er precies onder narrowcasting verstaan? En waarom heeft het gebruik van een narrowcasting scherm de laatste jaren in ondernemersland zo’n hoge vlucht genomen? In dit artikel lees je wat narrowcasten inhoudt en wat hiervan de meest interessante voordelen zijn.

Wat is narrowcasting?

Ondernemers vinden narrowcasting handig, omdat dit handig werkt: bij narrowcasten wordt er informatie of een reclameboodschap op een narrowcasting player afgebeeld. Doel is om bijvoorbeeld personeelsleden op de afdeling te informeren over vergaderingen, nieuwtjes en bedrijfsresultaten. Maar ook kunnen de schermen gebruikt worden om op een slimme manier reclame te maken of klanten te informeren.

Je bepaalt zelf waar en wat er getoond wordt

Een groot pluspunt van anderen informeren via een narrowcasting scherm is dat je zelf bepaalt waar je de castingschermen ophangt én wat je hierop laat zien. Wil je meerdere schermen gebruiken die in elkaar overlopen, voor een kunstzinnig effect, dan is dat met narrowcasten ook mogelijk. En hoeveel schermen je precies ophangt bepaal je als ondernemer ook gewoon zelf.

Je bent uitermate flexibel

Een interessant kenmerk van narrowcasting oplossingen is de flexibiliteit die dit systeem biedt. Boodschappen, of het nu om informatievoorziening, reclame of iets anders gaat, kun je met narrowcasting razendsnel aanpassen. Dit is met name handig in winkels, als je bijvoorbeeld producten in de reclame onder de aandacht van het winkelend publiek wilt brengen. Maar ook dynamische omgevingen als scholen, bedrijven en kantoren hebben baat bij een systeem dat flexibel is en op elk gewenst moment geactualiseerd of aangepast kan worden.

Je hebt minder of geen drukwerk meer nodig

Vroeger ging reclame maken vaak via drukwerk. Je liet als uitbater, bedrijfseigenaar of winkelier een stapel folders en/of poster drukken om daarmee de aandacht van je doelgroep te trekken. Met een narrowcasting player is dat niet meer (of in elk geval minder) noodzakelijk. Jouw reclameboodschap of informatievoorziening laat je via een scherm aan klanten, passanten en relaties zien. Dit bespaart je niet alleen een hoop geld, maar ook veel tijd!

Je kiest zelf het type media

Bij narrowcasting bepaal je zelf welk soort media je gebruikt. Een narrowcasting scherm kan namelijk zowel tekst, afbeeldingen, video als geluidsfragmenten projecteren afspelen. Dus wil je een flitsend filmpje aan voorbijgangers in de winkelstraat tonen? Dan zet je een scherm achter de etalageruit met een bewegingsmelder. Komt er iemand langs, dan begint jouw promofilm te spelen.

Verrijk je kennis door te lezen over informatieve artikelen.

Op Blog Marketing tref je talloze informatieve artikelen/blogs aan. Deze blogs zijn verdeeld in diverse categorieën. Zoals:

Wil je ook een artikel/blog op Blog Marketing plaatsen? Neem contact met ons op via onze contactpagina.

Alle berichten

Aprilia SXR 50 de juiste scooter voor jou?

Aprilia SXR 50 de juiste scooter voor jou?

Je hebt besloten om een nieuwe scooter te gaan kopen, zoals een: Aprilia SXR 50? Dan ben je hier helemaal aan het juiste adres! Het aanschaffen van een scooter kan voor veel mensen een lastig proces zijn. Er is namelijk ontzettend veel aanbod, die ook nog eens bij...

Is taxatie van woning verplicht?

Is taxatie van woning verplicht?

Je hebt eindelijk je droomplek gevonden en je bod is zelfs al geaccepteerd door de verkopende partij, echter begint de hypotheekversterker ineens te vragen om een taxatierapport. Dit kan namelijk kosten met zich meebrengen en het kan in zekere zin zelfs worden...

Een zakenrelatie verrassen op een originele manier

Een zakenrelatie verrassen op een originele manier

De kerstdagen komen er weer aan en je wilt je zakenrelatie verrassen op positieve wijze. Dan heb je hierin vele mogelijkheden, maar wist je dat? Hier een staaltje psychologie achter zit? Want op het moment, dat mensen iets ontvangen zijn ze sneller geneigd om iets...