In het bedrijfsleven worden zogenoemde narrowcasting oplossingen steeds vaker toegepast. Dat heeft te maken met de veelvuldige voordelen die narrowcasting te bieden heeft. Maar wat wordt er precies onder narrowcasting verstaan? En waarom heeft het gebruik van een narrowcasting scherm de laatste jaren in ondernemersland zo’n hoge vlucht genomen? In dit artikel lees je wat narrowcasten inhoudt en wat hiervan de meest interessante voordelen zijn.
Wat is narrowcasting?
Ondernemers vinden narrowcasting handig, omdat dit handig werkt: bij narrowcasten wordt er informatie of een reclameboodschap op een narrowcasting player afgebeeld. Doel is om bijvoorbeeld personeelsleden op de afdeling te informeren over vergaderingen, nieuwtjes en bedrijfsresultaten. Maar ook kunnen de schermen gebruikt worden om op een slimme manier reclame te maken of klanten te informeren.
Je bepaalt zelf waar en wat er getoond wordt
Een groot pluspunt van anderen informeren via een narrowcasting scherm is dat je zelf bepaalt waar je de castingschermen ophangt én wat je hierop laat zien. Wil je meerdere schermen gebruiken die in elkaar overlopen, voor een kunstzinnig effect, dan is dat met narrowcasten ook mogelijk. En hoeveel schermen je precies ophangt bepaal je als ondernemer ook gewoon zelf.
Je bent uitermate flexibel
Een interessant kenmerk van narrowcasting oplossingen is de flexibiliteit die dit systeem biedt. Boodschappen, of het nu om informatievoorziening, reclame of iets anders gaat, kun je met narrowcasting razendsnel aanpassen. Dit is met name handig in winkels, als je bijvoorbeeld producten in de reclame onder de aandacht van het winkelend publiek wilt brengen. Maar ook dynamische omgevingen als scholen, bedrijven en kantoren hebben baat bij een systeem dat flexibel is en op elk gewenst moment geactualiseerd of aangepast kan worden.
Je hebt minder of geen drukwerk meer nodig
Vroeger ging reclame maken vaak via drukwerk. Je liet als uitbater, bedrijfseigenaar of winkelier een stapel folders en/of poster drukken om daarmee de aandacht van je doelgroep te trekken. Met een narrowcasting player is dat niet meer (of in elk geval minder) noodzakelijk. Jouw reclameboodschap of informatievoorziening laat je via een scherm aan klanten, passanten en relaties zien. Dit bespaart je niet alleen een hoop geld, maar ook veel tijd!
Je kiest zelf het type media
Bij narrowcasting bepaal je zelf welk soort media je gebruikt. Een narrowcasting scherm kan namelijk zowel tekst, afbeeldingen, video als geluidsfragmenten projecteren afspelen. Dus wil je een flitsend filmpje aan voorbijgangers in de winkelstraat tonen? Dan zet je een scherm achter de etalageruit met een bewegingsmelder. Komt er iemand langs, dan begint jouw promofilm te spelen.