Selecteer een pagina
Voice search

21/07/2020

Voice search

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp:

Nieuws over: Dierentuinen Nederland, inclusief een mooie YouTube film. Bron: WebFX YouTube

(Dylan spreekt in de telefoon) Dylan: Zoek fastfoodrestaurants bij mij in de buurt. Telefoon: Wanneer heb je voor het laatst fruit gegeten? Dylan: Niet elke stemassistent zet vraagtekens bij je levenskeuzes, maar ze spelen wel een rol bij de opkomst van voice search-marketing. Alleen al in de VS zegt dat ongeveer een kwart van de volwassenen ten minste één slimme luidspreker heeft. Denk dus in de trant van Google Home of Amazon Echo. Op een nog grotere schaal gebruikt ongeveer een derde van de mensen die internet gebruiken gesproken zoekopdrachten op hun mobiele apparaten. Een slimme speaker of telefoon iets van je website laten voorlezen als zoekresultaat kost tijd en moeite. En in deze video ga ik je vertellen hoe je optimalisatie voor spraakgestuurd zoeken kunt gebruiken om je resultaten te laten ontdekken door een spraakassistent. (Dylan houdt telefoon omhoog) Telefoon: Ga nergens heen. Wat is voice search-marketing? Spraakgestuurde marketing betekent het optimaliseren van uw website zodat stemassistenten zoals Siri of Alexa deze kunnen vinden wanneer mensen om een de vraag vragen. Een vraag kan zoiets zijn als: “Vind kapsalons bij mij in de buurt” of “Wat is de hoofdstad van Wyoming?” Het is Cheyenne als je het niet zeker weet. Ik vroeg. Zoals ik al zei, vereist het hebben van uw website in de resultaten van gesproken zoekopdrachten enige optimalisatie, ook wel bekend als voice search SEO. Maak je niet te veel zorgen. SEO voor voice search overlapt met je traditionele SEO-strategie, dus je hebt niet al te veel extra werk op je bord. Als u de best practices voor SEO niet volgt, kan ik niet garanderen dat die verklaring waar is. Ik weet zeker dat je wat tips wilt horen over hoe je kunt optimaliseren voor gesproken zoekopdrachten, dus ik ga er meteen mee aan de slag. 5 marketingtips voor spraakgestuurd zoeken Schrijf als een persoon Ik wist niet zo goed hoe ik dit het beste kon zeggen . Maar je schrijft niet voor robots… hoop ik. Meer specifiek voor deze situatie, moet u inhoud maken die leest als een gesprek. Denk na over hoe je dingen formuleert wanneer je communiceert met een virtuele assistent. (Dylan spreekt in de telefoon) Dylan: Wat is de vierkantswortel van 144? Telefoon: Heb je me hier echt voor nodig? Dylan: Ik zou zeggen dat de kans groot is dat als je informatie van je telefoon of slimme luidspreker wilt, je een vraag stelt. Als je het antwoord op een wiskundige vergelijking wilt, zeg je niet ‘144 vierkantswortel’. Je stelt gewoon de vraag. Uw website moet conversatietaal gebruiken om te strijden voor de topposities voor gesproken zoekopdrachten. Dus als u zoekt naar trefwoorden voor spraakgestuurd zoeken, probeer dan de trefwoorden te gebruiken die klinken alsof een mens ze zou zeggen. Schiet op de sterren (met je rankings) Over het algemeen is een toppositie in de zoekresultaten, of bovenaan staan, geweldig voor je website. U zult serieus webverkeer verdienen en leads en verkopen stimuleren als uw site correct is ingesteld. Hetzelfde geldt voor voice search-marketing. Ongeveer 41% van de spraakgestuurde zoekresultaten gebruikt antwoorden uit een featured snippet. Een featured snippet, ook wel positie nul genoemd, verschijnt voor sommige zoekopdrachten als een groot vak boven aan de zoekresultaten met de titel van een pagina en een antwoord van die pagina dat rechtstreeks betrekking heeft op de zoekopdracht. U kunt op een aantal manieren optimaliseren voor featured snippets , namelijk door: Secties van uw website op te maken met vragen en antwoorden Een lijst met items te maken die betrekking hebben op een zoekopdracht Een tabel met vergelijkingsgegevens te maken Dus bijvoorbeeld als u een universiteit runt zaken voorbereiden en het verschil tussen openbare en particuliere leningen wilt uitleggen, wilt u misschien de kop gebruiken: “Wat zijn de verschillen tussen openbare en particuliere leningen?” en daar meteen een antwoord op volgen.

Meer tips

Ik zeg niet dat dit de enige manieren zijn om positie nul te claimen, maar ze zijn handig als ze met je inhoud werken. Google wordt ook slimmer als het gaat om de manier waarop het taal verwerkt, dus door het voor mensen gemakkelijk te maken om antwoorden te krijgen, kan dit u helpen met spraakgestuurde SEO en reguliere SEO. Werk je contactgegevens bij (Dylan spreekt in de telefoon) Dylan: Boekwinkels bij mij in de buurt. Telefoon: Pas als je klaar bent met de boeken die je hebt. Dylan: In 2017 stegen zoekopdrachten met ‘bij mij in de buurt’ met 150% op Google. Als u online geen bijgewerkte of enige contactgegevens heeft , loopt u de “bij mij in de buurt” en andere lokale spraakgestuurde zoekresultaten mis. Wanneer mensen zoekwoorden voor gesproken zoekopdrachten gebruiken die zijn gericht op het vinden van bedrijven die bij hen in de buurt zijn, bevatten de resultaten doorgaans de naam en contactgegevens van een bedrijf. Zorg ervoor dat uw bedrijfsprofiel overal wordt bijgewerkt waar mensen naar u kunnen zoeken, zoals Google, Bing en Apple Maps. Als u zich niet op een van die platforms bevindt, kunt u er waarschijnlijk het beste op gaan. Promoot uw inhoud Uit een onderzoek van Backlinko blijkt dat spraakgestuurde zoekresultaten doorgaans veel aandacht krijgen op sociale media. Dus als je een pagina hebt geoptimaliseerd voor gesproken zoekopdrachten, overweeg dan om deze op sociale media te delen. Als je niet op sociale media zit, is dit het moment om je digitale aanwezigheid uit te breiden. Hoe meer mensen uw inhoud via sociale media zien, hoe groter de kans dat ze tijd op uw website zullen doorbrengen en mogelijk zelfs met die van hen naar uw website zullen linken. Als Google ziet dat mensen naar uw website linken en meer mensen op uw zoekresultaat klikken, kan dit u helpen hoger te ranken. Een hogere rangschikking, zoals ik al eerder zei, helpt uw f te groeien… en wordt niet alleen herkend door praat assistenten. Alles werkt samen. Kom ter zake Hoe zou jij je voelen als dit jou zou overkomen? (Dylan spreekt in de telefoon) Dylan: Wat is de tweede bewegingswet van Newton? Telefoon: Newtons voornaam was Isaac. Hij werd geboren in de 17e eeuw. Newton heeft drie bewegingswetten die je moet kennen, waaronder de tweede bewegingswet. Dylan: Alles wat je wilde was een antwoord op je natuurkundevraag, maar je hebt een basisoverzicht van Isaac Newton. De les? Kom ter zake! Mensen willen antwoord op hun vragen, en ze willen niets horen dat niet relevant is. Volgens diezelfde Backlinko-studie die ik eerder noemde , is het typische Google Voice Search- resultaat slechts 29 woorden. Twijfel niet als u de SEO van voice search onder de knie wilt krijgen . Bespaar mensen tijd en frustratie en beantwoord hun vragen. Als je deze vijf tips volgt, ben je op weg naar succes met voice search-marketing! Neem even de tijd om je te abonneren op ons YouTube-kanaal en Revenue Weekly, onze e-mailnieuwsbrief, voordat ik je bedankt voor het kijken. U wilt de nieuwste digitale marketinginhoud niet missen. En hier komt het. Bedankt voor het kijken!

Verrijk je kennis door te lezen over informatieve artikelen.

Op Blog Marketing tref je talloze informatieve artikelen/blogs aan. Deze blogs zijn verdeeld in diverse categorieën. Zoals:

Wil je ook een artikel/blog op Blog Marketing plaatsen? Neem contact met ons op via onze contactpagina.

Alle berichten

Het belang van SEO voor uw bedrijf 

Het belang van SEO voor uw bedrijf 

Een Seo-bureau is essentieel voor het succes van je bedrijf in de digitale wereld. Het is niet langer voldoende om gewoon een website te hebben; je moet ervoor zorgen dat potentiële klanten deze kunnen vinden. Met de juiste SEO-strategieën van een ervaren SEO bureau...

Waarom Linkbuilding Essentieel is voor Je Website Ranking

Waarom Linkbuilding Essentieel is voor Je Website Ranking

In de wereld van online zichtbaarheid is het niet alleen de inhoud van je website die telt, maar ook de manier waarop andere sites naar jou verwijzen. Dit brengt ons bij het belang van linkbuilding: een cruciale pijler van zoekmachineoptimalisatie (SEO) die een...

Marketing Bureau in Zaandam helpt u lokaal aan meer klanten

Marketing Bureau in Zaandam helpt u lokaal aan meer klanten

Ben jij een ondernemer in Zaandam die meer lokale klanten wil aantrekken? Dan is een marketingbureau in Zaandam wellicht precies wat je nodig hebt! Met de steeds veranderende landschap van marketing en de groeiende concurrentie is het essentieel om op te vallen in de...