Selecteer een pagina
Online marketing strategieen

10/03/2020

Online marketing strategieen

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp: Nieuws over: Dierentuinen Nederland, inclusief een mooie YouTube film. Bron: WebFX YouTube Als bedrijfseigenaar, manager of wie dan ook de inkomsten van uw bedrijf wil vergroten, bent u waarschijnlijk altijd op zoek naar verschillende strategieën voor bedrijfsgroei om inkomsten te genereren en nieuwe klanten te vinden. Stop met wat je aan het doen bent … nou, ik denk dat je naar deze video kijkt, dus stop niet. Maar ik heb 4 strategieën voor online bedrijfsgroei die uw digitale aanwezigheid een boost zullen geven . Ga nergens heen! Ik ben zo terug na deze intro. Digitale marketing als geheel is een uitstekende strategie voor bedrijfsgroei en u hoeft geen online bedrijf te zijn om hiervan te profiteren. Vier belangrijke elementen van digitale marketing zijn: Contentmarketing SEO E- mailmarketing Social-mediamarketing Er zijn andere elementen van digitale marketing, zoals PPC en webdesign, maar daar ga ik in deze video niet op in. De vier elementen die ik zojuist noemde, maken allemaal deel uit van inbound marketing.

Inbound vs outbound marketing

Inkomende marketing versus uitgaande marketing Inkomende marketing verwijst naar marketingpraktijken die mensen naar uw bedrijf brengen wanneer ze op zoek zijn naar iets dat lijkt op wat u aanbiedt. SEO is bijvoorbeeld een inkomende marketingpraktijk omdat het mensen helpt uw e te vinden in zoekm chines. Traditionele vormen van marketing, zoals tv-commercials en cold calling, vallen onder de paraplu van outbound marketing. Deze vormen van marketing vereisen dat bedrijven contact opnemen met mensen in plaats van dat mensen contact met hen opnemen. Hier komt veel geluk bij kijken en het is vaak moeilijk te meten hoe succesvol uw inspanningen zijn. Inbound marketing wordt als minder opdringerig beschouwd dan outbound marketing omdat mensen interactie hebben met inbound marketing content precies wanneer ze dat willen.

Contentmarketing

En omdat het online is, is het vrij eenvoudig om bij te houden welke campagnes de beste ROI hebben. Dat brengt ons bij onze 4 digitale marketingstrategieën voor bedrijfsgroei. 4 groeistrategieën voor digitale marketing Ten eerste is er… Contentmarketing Contentmarketing is de praktijk van het online creëren van waardevolle inhoud die mensen aanzet tot betrokkenheid bij uw bedrijf. De inhoud die u maakt, hoeft niet alleen te worden geschreven. Je kunt een blogbericht schrijven en er een video bij maken. Maak creatieve foto’s en ontwerp infographics die mensen kunnen delen. Delen is hier het sleutelwoord. Hoe meer mensen uw website bezoeken, uw inhoud delen en ernaar linken op hun websites, hoe groter de kans dat u een hogere positie in zoekmachines zult zien… Wat me bij de volgende strategie voor bedrijfsgroei brengt. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) Wanneer u uw website optimaliseert voor zoekmachines, brengt u aanpassingen aan uw website aan op basis van bekende rankingfactoren, zodat deze wordt weergegeven wanneer mensen zoeken naar dingen die u op uw website heeft staan. Zoekmachineoptimalisatie kan worden onderverdeeld in veel verschillende onderdelen. Kortom, er is SEO op de pagina, wat veel te maken heeft met de zoekwoorden die u target en andere elementen die u op uw site beheert. Er is off-page SEO, dat zich richt op het verdienen van aandelen en links naar de inhoud op uw website. En dan is er technische SEO, die zich bezighoudt met hoe uw website functioneert en of deze kan worden gecrawld en geïndexeerd door zoekmachines.

E-mailmarketing

SEO is een langetermijnstrategie, dus u zult niet meteen de vruchten plukken van uw inspanningen. Maar het werk dat u in uw SEO-strategie steekt, zal zich op tijd terugbetalen wanneer u uw bedrijf ziet groeien. De volgende stap is… E-mailmarketing Met e-mailmarketing gebruikt u e-mail om contact te leggen met e-mailabonnees of huidige en vroegere klanten. Hoe krijg je die abonnees? Welnu, u kunt beginnen met een aanmeldingsformulier voor e-mail op uw website. E-mailmarketing sluit aan bij contentmarketing omdat u uw e-mails kunt gebruiken als uitlaatklep om uw inhoud te delen. Stuur een wekelijkse nieuwsbrief met het laatste nieuws van uw blog, of update uw eerdere klanten met aanbiedingen en verkopen die eraan komen! Wees niet spammy en stuur 5 e-mails per dag. Dat is een manier om mensen weg te duwen. Moedig mensen aan om zich te abonneren op uw e-mails op uw website, in uw inhoud en op sociale media. Bied een reden om dit te doen … met coupons, kortingen of andere nuttige informatie. Over sociale media gesproken… Laten we verder gaan met de laatste voorbeelden van onze groeistrategie. Social media marketing Een momentje, ik ben een tweet aan het afronden. Hashtag volg WebFX op sociale media… en klaar. Oké, waar was ik? Ach ja, social media marketing. Social media marketing maakt gebruik van een verscheidenheid aan sociale media platforms om te communiceren en te communiceren met uw doelgroep. Je hoeft niet op elk platform te zijn, maar je zou op ten minste één moeten zijn. Je bedrijf zou overal moeten zijn waar je doelgroep zich bevindt, dus als je op Snapchat zit en geen succes ziet, wat je ook probeert, je moet je inspanningen op een ander platform richten. Net als e-mailmarketing, sluit marketing op sociale media ook aan bij uw contentmarketingstrategie . Het is een andere uitlaatklep voor u om de inhoud die u maakt te delen. Maar echt, alle voorbeelden van groeistrategieën die ik heb genoemd, werken samen. Hier is een scenario van hoe dat gebeurt: je hebt een nieuw product ontwikkeld. U schrijft een stuk voor uw website over hoe uw product de wereld beïnvloedt, en voegt een handige infographic toe om de aandacht van mensen te trekken. U neemt de tijd om zoekwoorden te onderzoeken en deze in uw inhoud op te nemen. Het begint te rangschikken in zoekmachines. U deelt deze inhoud in uw e-mailnieuwsbrief en plaatst uw infographic op sociale media om verkeer naar uw website te leiden. Uw inhoud begint nog hoger te ranken. Dan trek je de aandacht van een grote publicatie. Ze schrijven over uw bedrijf en linken naar uw website, dan vinden meer mensen u via die publicatie. Nu staat u bovenaan de zoekmachines voor uw doelzoekwoorden, en de verkoop is gestegen door al uw harde werk. Dit kan jij zijn als je begint met het gebruiken van groeistrategieën voor digitale marketing. Maar je kunt niet zomaar iets schrijven, het delen en het dan een dag noemen. Digitale marketing stopt niet. Je moet continu content creëren, optimaliseren en delen om consistente groei te zien. Als je dat doet, ben je voor een hele lange tijd klaar voor succes! Dat doet het ongeveer voor strategieën voor online bedrijfsgroei . Voor meer informatie over elk van de 4 strategieën waar ik het over had, ga je naar onze website voor een heleboel informatieve inhoud. En vergeet je niet te abonneren op ons YouTube- kanaal voor het laatste nieuws op het gebied van digitale marketing..

Verrijk je kennis door te lezen over informatieve artikelen.

Op Blog Marketing tref je talloze informatieve artikelen/blogs aan. Deze blogs zijn verdeeld in diverse categorieën. Zoals:

Wil je ook een artikel/blog op Blog Marketing plaatsen? Neem contact met ons op via onze contactpagina.

Alle berichten

Waarom SEO overlaten aan een specialist?

Waarom SEO overlaten aan een specialist?

In de wereld van online zichtbaarheid wordt SEO als dé zet gezien om je bedrijf een flinke boost te geven. Waarom? Nou, wij geven je graag een aantal overtuigende redenen waarom het uitbesteden van zoekmachineoptimalisatie een slimme zet kan zijn voor jouw...

Bereik online meer mensen met de volgende tips

Bereik online meer mensen met de volgende tips

In het digitale tijdperk van vandaag is online zichtbaarheid cruciaal voor het succes van bijna elk bedrijf. Het maakt niet uit hoe goed je producten of diensten zijn, als mensen ze niet kunnen vinden, zullen ze niet verkopen. Hier zijn enkele tips om je online bereik...

Wat is de betekenis Vintage mode

Wat is de betekenis Vintage mode

Vintage mode verwijst naar het dragen van kleding, accessoires of andere items die uit een vroegere periode stammen, meestal van minstens 20 jaar geleden. Vintage mode is een manier om een stijl uit het verleden opnieuw tot leven te brengen en kan variëren van...